Muntstad verhuur

Veelgestelde vragen

VRAGEN OVER MUNTSTAD EUROMOBIL

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een mail of bel ons 030-2969000

  • Zijn jullie zondags ook geopend?

    Nee, op zondag en zaterdag zijn wij gesloten. Onze vestigingen zijn geopend van maandag t/m vrijdag. Onze exacte openingstijden en meer informatie vind je op de vestigingspagina's.

VRAGEN VOOR IK EEN AUTO HUUR

Welke (huur)voorwaarden gelden er om een auto te huren? Kan ik een specifieke auto via Euromobil huren?

  • Moet ik een geldig Nederlands rijbewijs hebben als ik een auto wil huren? 

    Je dient in het bezit te zijn van een in Nederland geldig rijbewijs.

  • Mag Euromobil of een verhuurpartner een kopie van mijn ID-bewijs maken?

    Ja. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft een uitzondering gemaakt voor enkele branches waaronder BOVAG-verhuurbedrijven, omdat zij werken met ELENA. Om diefstal en verduistering te bestrijden, mogen die bedrijven een kopie maken van een identiteitsdocument van hun klant.

  • Welke huurvoorwaarden hanteert Euromobil?

    Euromobil is aangesloten bij de BOVAG en hanteert daarmee de Algemene Huurvoorwaarden van de BOVAG. Voor de BOVAG-huurvoorwaarden klik hier.

  • Het exacte aantal kilometers dat ik ga rijden is nog onbekend. Moet ik dit vooraf aangeven?

    Je hoeft niet van te voren aan te geven hoeveel je gaat rijden. De extra kilometers die je eventueel gaat rijden worden achteraf met je verrekend.

  • Mag ik met de huurauto naar het buitenland?

    Wanneer je met de auto naar het buitenland wilt gaan, dien je dit altijd te overleggen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt. Voor algemene informatie over verkeersregels in het buitenland klik je hier.

  • Ik ben op zoek naar een huurauto in een specifieke kleur uitvoering, kan ik een reservering plaatsen voor een auto in een bepaalde kleur?

    Je kunt te allen tijde je voorkeur uitspreken voor een bepaalde kleur, maar Euromobil kan hierin niets garanderen.

VRAGEN TIJDENS VERHURING

Hoe ga ik om met onderhoud van de huurauto en verleng ik de huurperiode? Wat te doen bij schade, pech en diefstal/vermissing van de huurauto?

  • Is er een eigen risico indien ik schade rijd?

    • Standaard eigen risico per schade € 450,-, afkoop eigen risico is niet mogelijk
    • Bestuurders jonger dan 26 jaar hebben een verhoogd eigen risico van € 450,-
  • Wat moet ik doen in geval van diefstal of vermissing van de huurauto?

    Bij diefstal of vermissing van de huurauto dien je zo spoedig mogelijk aangifte te doen bij de politie. Daarnaast dien je direct melding te doen bij de Euromobil-vestiging waar je de auto hebt gehuurd.

  • Wat moet ik doen in geval van pech?

    • Standaard eigen risico per schade € 450,-, afkoop eigen risico is niet mogelijk
    • Bestuurders jonger dan 26 jaar hebben een verhoogd eigen risico van € 450,-
  • Mijn huurauto geeft aan dat deze onderhoud nodig heeft, hoe moet ik handelen?

    Hiervoor kan je contact opnemen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt, zij zullen je informeren hoe verder te handelen. Dit kan via 030 2969000 of per e-mail.

  • Kan ik mijn huurperiode verlengen?

    Hiervoor kun je contact opnemen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt, zij zullen je informeren over de mogelijkheden.

  • Ik heb een bekeuring gereden, wat nu?

    Een bekeuring kan altijd gebeuren. De bekeuring belasten wij altijd door op de berijder. Als je de bekeuring wilt inzien kan je deze hier opvragen.

Maakt mobiliteit leuker én gemakkelijker.

Met vestigingen in Utrecht, Zeist, Nieuwegein en Maarssen kan Muntstad Verhuur op flexibele wijze inspelen op de behoefte aan autoverhuur en shortlease constructies.

Alternate Text
Improve Your Experience You're using a web browser version we don't support. Try one of these options for better experience. IE icon